DSpace Repository

Planul de afaceri ca instrument indispensabil al întreprinderii start-up

Show simple item record

dc.contributor.advisor GHEORGHIȚĂ, Maria
dc.contributor.author POSTOVAN, Mihaela
dc.date.accessioned 2021-02-07T12:58:54Z
dc.date.available 2021-02-07T12:58:54Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation POSTOVAN, Mihaela. Planul de afaceri ca instrument indispensabil al întreprinderii start-up: tz. de master. Cond. şt. GHEORGHIȚĂ Maria. Chişinău, 2020. en_US
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/12670
dc.description Fișierul atașat conține: Rezumat, Abstract, Cuprins, Introducere, Bibliografie. en_US
dc.description.abstract Problema actuală a Republicii Moldova este migrare peste hotare. Aceasta apare din cauza șomajului, insuficiența surselor financiare oferite de către companie la care sunt angajați oamenii. Condițiile nefavorabile în care lucrează angajații la fel sunt un mare minus ce provoacă oamenii de a se elibera din câmpul muncii și a pleca după hotare cu gândul că își vor aranja viața în străinătate mai bine ca acasă. Pentru a rezolva această problemă cât de puțin, se prezentat un nou plan de afacere care în scurt timp v-a fi implementat și v-a motiva minim 10 persoane să rămână în țara în care s-au născut. Obiectivele principale acestui studiu sunt de a intra în esența antreprenoriatului și inițierea a noii afaceri, de a cerceta cum este corect să implementezi un plan de afacere. La această etapă s-au caracterizat conceptele, formele și tipologiile antreprenoriatului, s-au descris motivațiile și metodele de intrare în afacere aceste fiind: deschiderea unei afaceri noi, procurarea unei afaceri existente sau procurarea unei francize. Se descriu detaliat principiile de bază a inițierii unei afaceri noi, la fel s-a definit detaliat însuși planul de afaceri și structura lui. La fel se descriu riscurile și strategiile unei afaceri noi. La cercetarea acestui studiu s-a apelat la diferite surse informative: cărți științifice, date statistice, discuții telefonice cu furnizorii utilajelor și a materiilor prime, la fel s-a apelat la sursele informative web. După ce s-a analizat teoretic obiectivele enumerate s-a elaborat un nou plan de afaceri în industria de confecții, unde s-a analizat piața, concurenți, s-au calculat costurile totale pentru proiect, s-a descris prețul materiei prime, s-a stabilit venitul din vânzări, profitul, riscurile companiei, etc. S-au atins toate obiectivele puse anterior și s-a ajuns la concluzia că compania mai are nevoie de împrumut, sursele financiare care sunt la moment nu ajung și compania în primul an deja v-a avea profit brut în sumă de 440 626 lei. O parte din această sumă v-a restitui cheltuielile investițiilor de capital, iar o altă parte a banilor vor fi investiți în dezvoltarea tehnico-tehnologică a întreprinderii și v-a permite creșterea a volumului de vânzări și diversificarea producerii. en_US
dc.description.abstract The current problem of the Republic of Moldova is migration abroad. This occurs due to unemployment, insufficient financial resources provided by the company where people are employed. The unfavorable conditions in which employees work in the same way are a big minus that causes people to free themselves from work and go abroad with the thought that they will arrange their life abroad better than at home. To solve this problem as little as possible, a new business plan was presented that will be implemented in a short time and will motivate at least 10 people to stay in the country where they were born. The main objectives of this study are to get into the essence of entrepreneurship and starting a new business, to research how it is right to implement a business plan. At this stage, the concepts, forms and typologies of entrepreneurship were characterized, the motivations and methods of entering the business were described, these being: opening a new business, purchasing an existing business or purchasing a franchise. The basic principles of starting a new business are described in detail, as well as the business plan itself and its structure have been defined in detail. The risks and strategies of a new business are also described. When researching this study, different information sources were used: scientific books, statistical data, telephone discussions with the suppliers of equipment and raw materials, as well as web information sources. After theoretically analyzing the listed objectives, a new business plan was developed in the garment industry, where the market was analyzed, competitors, the total costs for the project were calculated, the price of the raw material was described, the sales income, the profit, the risks were established. company, etc. All the previously set objectives were achieved and it was concluded that the company still needs a loan, the financial sources that are currently not enough and the company in the first year will already have a gross profit in the amount of 440626 lei mdl. Part of this amount will reimburse you the capital investment expenses, and another part of the money will be invested in the technical-technological development of the enterprise and will allow you to increase the sales volume and diversify the production.
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject migrație en_US
dc.subject plan de afacere en_US
dc.subject concurență en_US
dc.subject profit en_US
dc.subject migration en_US
dc.subject business plan en_US
dc.subject competition en_US
dc.subject profit en_US
dc.title Planul de afaceri ca instrument indispensabil al întreprinderii start-up en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account