IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Browsing Articole ► Conferinţa tehnico-ştiinţifică a colaboratorilor, doctoranzilor şi studenţilor (2010-2017) by Title

Browsing Articole ► Conferinţa tehnico-ştiinţifică a colaboratorilor, doctoranzilor şi studenţilor (2010-2017) by Title

Sort by: Order: Results:

  • MANOLE, Tatiana; MAGLA, Angela (Tehnica UTM, 2011)
    În acest articol este cercetat riscul în asigurări. Riscul este o probabilitate ca un eveniment să se întâmple în viitor. Factorii de risc pot fi foarte diverşi: în urma calamnităţilor naturale, accidentelor, pot fi riscuri ...
  • OBERŞT, Ala; MUNTEANU, Ana (Tehnica UTM, 2018)
    Head-huntingul reprezintă un proces inovativ de recrutare, care a reuşit să ocupe o cotă considerabilă şi să se afirme pe piaţa mondială datorită prestării serviciilor de o calitate excepţionala si măririi substanţiale a ...
  • VIȘANU, Adelina; DUCA, Ana; POPESCU, Ludmila; ŞTEFÎRŢĂ, Natalia (Tehnica UTM, 2015)
    După criza din 2008 sarcinile politicilor economice şi structura instituţiilor au trecut prin multe schimbări atat la nivelul economiei mondiale, cat şi la nivel european. In acest studiu vom analiza stabilitatea sistemului ...
  • DANDARA, Adriana (Tehnica UTM, 2011)
    În aricol se caracterizează situaţia reală creată în R. Moldova în rezultatul depozitării neraţionale a deşeurilor industriale şi comunale cu urmările şi consecinţele acestor acţiuni. Se propun metode concrete de gestionare ...
  • COJUHARI, Andrei; DOROFEEV, Liuba (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    Migrarea forţei de muncă a devenit o caracteristică indispensabilă a economiei globale contemporane. În acest proces sunt implicate majoritatea ţărilor lumii. ONU estimează, că la începutul secolului al XXI-lea ponderea ...
  • ZAIAŢ, Elena; CHILDESCU, Valentina (Tehnica UTM, 2013)
    Publicitatea este ştiinţa care ţine loc pe inteligenţă umană suficient de mult timp ca să storci nişte bani, scopul acesteia nu este acela de a enunţa date concrete despre un produs, ci de a vinde o soluţie sau un vis.Astfel, ...
  • NICOLENCO, Maria; NISTOR-LOPATENCO, Livia (Tehnica UTM, 2011)
    În prezenta lucrare sunt descrise etapele de actualizare a planului cadastral, pornind de la executarea lucrărilor cadastrale (de birou, de teren), întocmirea planului cadastral digital (planului geometric), introducerea ...
  • COZMA, Radu (Tehnica UTM, 2016)
    În ţările cu o economie de piaţă, volumul investiţiilor reprezintă unul dintre principalii indicatori ai situaţiei economice, iar devierile alocărilor de investiţii – indicatorul modificării cererii agregate, volumului ...
  • CAPBĂTUT, Victoria; CHILDESCU, Valentina (Tehnica UTM, 2013)
    Brandul reprezintă acea imagine care apare în conştiinţa consumatorului, care reprezintă un element important în activitatea de marketing a firmei. Iar noi ca consumatori trebuie să conştientizăm diferenţa dintre marcă şi brand.
  • TUDOR, Angela; CARMANOVICI, Irina (Tehnica UTM, 2013)
    This article justifies the necessity to build a trademark and brand and the benefits they canbring to the enterprise, partners and customers over time. This article aims to familiarize you with the main theoretical concepts ...
  • GOIAN, Mariana (Tehnica UTM, 2015)
    Serviciul reprezintă una din cele mai dinamice zone ale economiei moderne, fiind totodată şi un domeniu de larg interes teoretic. Calitatea unui serviciu este greu de definit. Calitatea nu se referă exclusiv la produsul ...
  • VREME, Iuliana; CHILDESCU, Valentina (Tehnica UTM, 2013)
    În acest articol tindem să vă relatăm în ce constă conceptul de marketing şi importanţa lui în activitatea firmei. Este relatat procesul de transmitere a informaţiei de la producător la consumator. Sunt descrise principalele ...
  • BODIU, Elena; CHILDESCU, Valentina (Tehnica UTM, 2013)
    Conţinutul acestui articol va confirma influienţa incertitudinii şi riscului în cadrul economiei de piaţă, atît la nivel global cît şi naţional, ca principalii factori ce impun inovativitatea şi dinamica decizională a ...
  • GHEORGHIȚĂ, Maria (Tehnica UTM, 2015)
    The given article presents the current situation in Moldovan textile industry with the focus on the role this industry plays in the national economic development, in terms of export inclusive. The author draws particular ...
  • SEVERIN, Daniela; ALBU, Ion (Tehnica UTM, 2011)
    In conditiile unei economii de piata concurenta este un lucru inevitabil si se desfasuara dupa anumite reguli stabilite in mod democratic, pentru a asigura libertatea de actiune a tuturor. In cadrul sistemului de concurenta ...
  • SCOBIOLA, Olga (Tehnica UTM, 2013)
    Reducerea costului de producţie implică raţionalitatea în orientarea şi mobilizarea eforturilor. O componentă esenţială a calcului economic o reprezintă optimul producătorului. Aceasta înseamnă că producătorul urmăreşte ...
  • GARABAJII, Cristina; STRATILA, Alina (Tehnica UTM, 2013)
    Creşterea utilizării eficiente a resurselor întreprinderii influenţează pozitiv asupra sporirii rezultatelor finale ale acesteia. Aprecierea performanţelor, obţinute de întreprindere poate fi efectuată în baza utilizării ...
  • BACA, Olga; REBENJA, Irina; ȘTEFÎRȚĂ, Natalia (Tehnica UTM, 2016)
    O criză financiară este, prin definiție, neașteptată. Dacă ar fi anticipată, nu s-ar produce. Apare brusc ca o flacără, deși se poate să fi ieșit și fum înainte. Criza financiară de astăzi, cea mai gravă din ultimii 80 de ...
  • SAMANATI, Constantin (Tehnica UTM, 2013)
    Prin investiţii managerul sau investitorul speră să-şi crească veniturile, viitorul firmei depinzând de acestea. Însă, procesul investiţional se derulează într-un mediu incert, şi poate expune firma la riscuri majore. În ...
  • FRATEA, Eliza; MAMALIGA, Vasile (Tehnica UTM, 2011)
    Compania „Efes Vitanta Moldova BrewerY” este cea mai mare producatoare de bere , băuturi răcoritoare si apă minerală în Republica Moldova. Succesul nostru este caracterizat prin calitatea înaltă a produselor si a serviciilor ...

Search DSpace


Browse

My Account